dijous, d’octubre 19, 2006

OBJECTES AMB HISTÒRIA

A cada casa hi han molts objectes guardats i alguns d’ells t’obren uns records especials. Aquí aniré explicant algun dels objectes que d’una manera o altre, potser moltes vegades mínimament, han format part de la meva vida.

Els tres micos.

Aquest és un objecte de la meva propietat, ja que es tracta de un regal que em van fer a mi en el meu casament. Lo curiós de la cosa és que jo no coneixia les persones que me’l van fer i que és un regal que va venir de Gibraltar.
Evidentment no hi ha cap misteri. De fet era un regal dedicat al pare, doncs qui ho enviava era algun parent del Sebastià o de la tia Maria, nets no ho podien ser perquè en Sebastià i la Maria no tenien fills, que era el matrimoni de Palafrugell que havien tingut a pensió el meu pare quan vivia allí amb el seu oncle capellà. Sempre va quedar una forta amistat entre el pare i aquesta família que va conduir a que jo rebés aquest obsequi. Jo el vaig agrair tan com qualsevol altre record però el meu pare va quedar molt satisfet i em va demanar que els hi fes una carta personal d’agraïment a aquells senyors que des de Gibraltar es recordaven d’ell (que hi deurien fer allí?).
I per això a casa hi tenim aquest símbol oriental de la felicitat que pretén arribar-hi sense veure ni escoltar ni parlar.
Ara fa poc m’he assabentat que si combines adequadament els tres simis, el sord que hi veu diu al cec el que interessa i aquest ho comunica al mut, resulta entre els tres micos obtenim un mico que veu, parla i escolta. Això diuen que és el treball en equip, però no sé si lliga amb el concepte oriental de Nirvana, simbolitzada pels tres micos, que indica un estat de cessament de l’activitat mental corrent que significarà l’alliberament espiritual, (Wikipedia dixit).

1 Comments:

Blogger A Contra Vent said...

Molt interessant aquesta connexió amb Gibraltar que hauríem d'aprofondir.
Aquesta secció d'Objectes amb Història promet. Espero amb candaletes la de la mâ taxidarmitzada d'àliga.

4:30 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home