divendres, de febrer 23, 2007

El nen JESÚS torra

El nen JESÚS torra

El Nen Jesús de guix

És una història que comença a Blanes, l’any 64, 65. Jo estic passant una temporada pietosa per la qüestió de “Colores” que m’ha enganxat temporalment, però també soc un dels homes més poderosos de la SAFA. Arriba el temps de Nadal i és la temporada dels “aguinaldos” (a casa en deien suborns). Jo que tenia molts contactes amb els subministradors en rebia alguns. Em feia una mica de vergonya acceptar-los però no em sentia de cap manera ni comprat ni influït per ells que de fet tampoc volien dir ni una cosa ni l’altre. Els més ben rebuts eren els que enviaven algun llibre, però lo més corrent era rebre puros, aleshores encara es fumava lliurement, i licors i xampany.
Un dia rebem un gros paquet i al obrir-lo ens sorprèn el seu contingut que no era més que una imatge del nen Jesús de bolquers, fabricació de sèrie i de grandària natural. L’enviament lligava la meva etapa de Colores i les ganes de quedar bé amb l’aguinaldo per part del donant.
Bé ja el tenim i què en fem? Pel pessebre no servia pas i exhibir-lo en públic no semblava adequat. Resultat que va quedar dintre un armari tots aquests anys fins ara que recentment el vaig donar al senyor Rector que va quedar molt content ja que era més gros que el que fa servir per la veneració dels fidels en el temps de Nadal.
De manera que la propera missa del gall potser el farà servir per les seves cerimònies.

Certificació notarial: Confirmo que el Nen Jesús que s’ha fet servir a la missa del gall de l’any 2006 a Santa Coloma és el Nen Jesús Torra.

2 Comments:

Blogger A Contra Vent said...

Què és aquesta etapa de "Colores"? Apunta a un cert costat fosc del que no en teníem ni idea. A veure si en un proper post entrem en detalls.
Vaig assistir a aquesta Missa del Gall i, de lluny, el nostre Jesús és molt millor que qualsevol dels altres.

1:13 p. m.  
Anonymous Anònim said...

(Petit canvi de tema)
Tenim moltes ganes de fer bunyols per quaresma. Peò veiem difícil aconseguir celiàndria i matafaluga a Suïssa. Pot arribar via Pep?
Aquest dissabte tenim una Festa de Ratafia al Casal Català de Zurich i els proposarem de fer un taller de bunyols.
També necessitem al recepta i les mides.

2:18 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home